Pályázati programok

2015 őszén az Uzoni Péter Gimnázium és Általános Iskola diákjai az Innovatív Iskolák Fejlesztése TÁMOP pályázat támogatásával szabadtéri programokon vettek részt.

A cikkben képes beszámolókat tekinthetnek meg a megvalósult programokról:

1-2. osztály

„2015. szeptember 11-én az 1. és 2. osztály közös autóbusszal Gyöngyösre kirándult. Reggel 8 órakor indultunk és kb. 9.30-ra értünk a gyöngyösi Mátra Múzeumhoz. A múzeumban először a Természettudományi Pavilont, majd az Orczy-kastélyt tekintettük meg.

A Pavilon természetrajzi részében egy három szint magas fa köré rendezték  a bemutatott élővilágot. A „talaj szintjén” rágcsálók, ragadozók, tavi élőlények voltak láthatók. A „törzs szintjén” odúlakók, bogarak, rovarok, lepkék preparátumai voltak kiállítva. A „lombkorona szintjén” magyarországi madarak, emlősök rendszerezett bemutatóját láthattuk.

DSC09433   DSC09439

A Pálmaházi részben hüllők és halak akváriumai, trópusi nővények, papagájok, pókok terráriuma volt kiállítva.

A kastély nagytermében egy mamut csontvázát állították ki. A lakószobákban vadászattörténeti, helytörténeti kiállításokat, ásványokat és ősmaradványokat nézhettünk meg.

DSC09444   DSC09484

Végezetül a kastély kertjében felállított játszótérre mentünk, ahol a mászókán, csúszdán, a hintákon vezethették le a gyerekek a megmaradt energiájukat. A kert nagy füves pályáján még focizásra is maradt idő.

A múzeum után a gyöngyösi Állatkertbe mentünk. A gyerekek nagy örömmel simogatták és etették a háziállatokat, tevéket, futómadarakat. Az állatsimogatás után a gyerekek a játszótéren foglalták el magukat.

DSC09473   DSC09501

16 órára kifáradtan értünk az iskolába.”

3-4. osztály

„Szeptember 11-én egy borongós pénteki napon indultunk útnak 3. és 4. osztályos tanulókkal a Veresegyházi Medveotthonba.

Nagyon nagy élményt jelentett a kicsiknek és felnőtteknek egyaránt, hogy egészen közelről megnézhettük a ragadozó állatokat, medvéket, farkasokat.

IMG_6156  IMG_6244

A programunk csoportos előadással indult, melyben az állatkoordinátorunk Szilágyi István beszélt a medvék életéről, szokásairól és egy különleges hibrid fajról. Az interaktív előadás farkasok bemutatásával folytatódott. A látványos bemutató keretében lehetőségünk volt megnézni, hogy milyen egy kézbarát falka, mivel táplálkoznak az erdő lakói. Az előadás farkas látványetetéssel zárult.

IMG_6187  IMG_6166

Ezután bejártuk a Medveotthon területét, ahol különböző állatokat láthattunk. A gyerekeknek szemlélődésen túl lehetőségük volt sportos feladatokban is részt venni. Ehhez nagyszerű lehetőséget adott a területen lévő játszótér, valamint mászórúd. Sor-és váltóversennyel folytatódott a napunk, melynek végén kihirdettük a győzteseket.

IMG_6283  IMG_6301

A nap végén mindenki örömére medvéket etettünk mézzel, fakanál segítségével.

Élményekben gazdag napunk volt.”

5-6. osztály

„2015. szeptember 11-én , sportkirándulás keretén belül az 5-6. osztály a Dunakanyarba ment kirándulni.

Visegrád 2015.09.11 149  Visegrád 2015.09.11 327

Visegrád és környéke, a történelmi múltja és a festői táj miatt, a hazai turizmus leglátogatottabb vidéke.

A gyermekek számára nagy élményt jelentett a Duna partján magasra emelkedő Fellegvár megtekintése. Végigjártuk a kettős várrendszert, melyet még IV. Béla uralkodó építtetett, majd későbbi uralkodók bővítették, korszerűsítették. Mátyás király uralkodása idején a palotaszárnyait teljesen felújították. E korokat idéző érdekes kiállításokat nézhettünk meg: a vár történelmi kiállítása, rekonstruált makett-erődrendszer, vár, a Szent Korona történelmi kiállítása, Vadászati, halászati és gazdálkodási kiállítás  és a gyerekek számára a legérdekesebb panoptikum kiállítás.

Visegrád 2015.09.11 054   Visegrád 2015.09.11 085

A kiállítás után korabeli fegyvereket próbálhattak ki és íjászkodhattak.

A Fellegvártól az Ipoly Parkerdő Zrt. által kialakított turista útvonalon gyalogtúrát tettünk. Leereszkedve a hegytetőről eljutottunk az alsó várig, a Salamon-toronyhoz, melynek fontos szerepe volt egykor. Itt vezetett a Budát és Esztergomot összekötő középkori országút. A vár ellenőrizte az országút és a dunai hajóforgalmat.

Visegrád 2015.09.11 288   Visegrád 2015.09.11 319

Az utunk végén megtekintettük a csodálatos Mátyás Király Múzeumot. Végigjártuk az egykori palota szépséges termeit, az egyedülálló loggia szintet, az Oroszlános udvart, a belső kertet és gyönyörködtünk a palota a díszudvarában lévő Herkules-kút építményében. A konyha szinten elképzeltük, hogyan is folyhatott a hatalmas lakomák előtti főzés, az egykori Mátyás Király udvarában.

Élményekben gazdagon tértünk haza.”

7-8. osztály

„Az Uzoni Péter Gimnázium és Általános Iskola hetedik és nyolcadik osztályos tanulói 2015. szeptember 10-én sportkiránduláson vettek részt Szentendrén a Szabadtéri Néprajzi Múzeumban, a skanzenben.

-20150910020  -20150910042

A szabadtéri múzeum területére 10 órakor érkezett a csoport. A főépületből az első meglátogatott tájegységig rövid túrával jutottak el.

A kiállított nyolc tájegységből elsőként az észak – magyarországi tájegység házaival ismerkedtek meg és meghallgatták az ismertetőket a néprajzos munkatársaktól. Nógrád megyeiek lévén a tanulók örömmel fedezték fel ebben a tájegységben az ismerős épületeket és kiállítási tárgyakat, lakberendezési és használati tárgyakat. A parasztporták gazdasági épületeit is megtekintették, kézbe foghattak jónéhány mezőgazdasági eszközt.

-20150910045   -20150910031

Az alföldi házak látogatása után egy gazdasági udvarban népi sportjátékok használatát sajátították el a gyerekek, ahol megtanultak gólyalábon járni, síeltek füvön, dobójátékokkal versenyeztek.

Ezt követően a hetedik és nyolcadik osztály fiú tanulói egy focimeccset is lejátszottak a skanzen játszóterén. A lányok a focimeccs ideje alatt játszótéri játékokkal töltötték idejüket.

Skanzeni látogatásuk utolsó óráiban az alföldi mezőváros tájegység tanyájának istállóit keresték fel. Az állatsimogatóban tanulmányozhatták a lovak, kecskék, juhok, baromfi viselkedését. Részt vehettek az állatok etetésében.

-20150910006   -20150910030

A skanzen bejárása után autóbuszukkal Szentendre belvárosába utaztak, ahol egy órás városnéző sétát tettek mielőtt hazaindultak.”

Gimnáziumi osztályok

„A gimnáziumi tagozat egy napos kultúrával fűszerezett kirándulást úgynevezett „kul-túrát” tett.

Először a Nógrádszakál közelében lévő Páris-patak völgyét vettük birtokunkba, a palóc Grand Kanyont. Jó kis sétát tettünk a 15-20m mély, szinte függőleges falú szurdok-völgyben, ahol 15 millió évvel ezelőtt még folyó kanyargott és tette le hordalékát.

DSC07944   DSC07924

Kis buszos pihenő után Csesztvén Madách Imre emlékét keresve megtekintettük az emlékmúzeumot, ahol megismerhettük Madách Imrét az embert, betekintést nyerhettünk hétköznapjaiba. Modern technikai eszközök segítségével megelevenedett előttünk a nagy mű, a Tragédia is.

DSC08017   DSC07984

Ismét a fizikai túráé lett a szerep, mikor a 444m magas drégelyi sziklacsúcs meghódítására vállalkoztunk. Majdnem 1 órás, néhol erős emelkedőkkel nehezített úton jutottunk fel a Szondi György és maroknyi csapata által védett vár maradványaihoz.  A csúcson elismeréssel adóztunk az építőknek, a várvédőknek és a látványnak, amiért megküzdöttünk.

DSC08053   DSC08059

A nap végén Horpács felé vettük az útirányt és Magyarország egyetlen Mikszáth Kálmán emlékhelyét kerestük meg. Bebarangoltuk a csendes kertet, megtekintettük a századfordulói hangulatot őrző házat és megpihentünk Mikszáth padján.”

Egészségnap

A pályázat keretében sor került egy úgynevezett „Egészségnapra” is. Ezen a napon az iskola diákjai előadásokat hallgathattak az egészséges életmódról, étkezésről, sportról, illetve ezeket a gyakorlatban is alkalmazhatták.

EGÉSZSÉGNAP 2015. 09. 16. II. 259   EGÉSZSÉGNAP 2015. 09. 16. II. 260

EGÉSZSÉGNAP 2015. 09. 16. II. 254   EGÉSZSÉGNAP 2015. 09. 16. II. 238

A pályázatból természetesen az iskola pedagógusai sem maradhattak ki. A tanítók, tanárok – tanítás nélküli munkanapok keretében – továbbképzéseken vettek részt.

Tanfolyam 2015. 08.25 003

További képek a galériában láthatók 🙂

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.